top of page
MD Data usein kysytyt kysymykset
Täältä saat vastauksia yleisimpiin kysymyksiin, joita sinulla saattaa olla MD Dataan ja/tai sen palveluihin liittyen.
-
Minulla on kattava kyberrikollisuusvakuutus, tarvitsenko silti tietoturvaa?Viime vuosina vakuutusyhtiöt ja pankit ovat rikastuneet hyödyntämällä uusia digitaalisia ratkaisuja, joiden tarkoituksena on suojella ja vakuuttaa sinut kiristysohjelmilta, pankkiväärinkäytöltä ja muilta hakkerihyökkäyksiltä. Mutta vakuutus ei ole koskaan hyvä diili, jos jokainen kohde on vakuutettava erikseen. Kyberhyökkäyksen sattuessa vakuutuksen kattavuuden ja omien turvallisuusvaatimusten määrittäminen voi kuitenkin olla vaikeaa. Olet vastuussa siitä, että turvajärjestelmäsi täyttää vakuutusyhtiön asettamat vaatimukset vahingon kattamiseksi. Turvakonsulttisi voi antaa puolueetonta neuvoa lakipykälistä ja vakuutusyhtiöiden vaatimuksista. Ammattimaisen kyberturvallisuusjärjestelmän hankkiminen on aina hyvä idea.
-
Miksi viruksentorjuntaohjelma ja palomuuri eivät ole tarpeeksi turvallisia?On odotettavissa, että vuonna 2024 kolme kymmenestä yrityksestä joutuu kyberturvallisuuden uhriksi. Näitä ovat esimerkiksi: Kiristysohjelmat Sähköinen pankkivarkaus Henkilöllisyysvarkaus Kryptojacking DDoS-hyökkäys Verkkourkinta Ja muut digitaaliset omaisuusrikokset, joita vastaan palomuuri ja yleinen virustorjunta ovat täysin puolustuskyvyttömiä. Ensimmäisiksi uhreiksi joutuvat ne, jotka eivät ole arvioineet verkkoturvallisuuttaan ja suorittaneet pakollisia päivityksiä.
-
Nykyinen IT-palveluntarjoajani neuvoo olemaan hankkimatta täyttä tietoturvaa, miksi?On tärkeää muistaa, että suurin osa paikallisista IT-tarjoajista tienaavat 60–80 % tuloistaan tarjoamalla kalliita tukitunteja. Useat palveluntarjoajat ansaitsevat elantonsa jälleenmyymällä yksinkertaisia ohjelmisto- ja laitteistoratkaisuja, jotka antavat väärän turvallisuudentunteen, mutta todellisuudessa avaavat uusia mahdollisuuksia hyökkäysyrityksille. Uskomme, että läheinen suhde asiakkaisiimme on tärkeintä, minkä vuoksi tarjoamme ilmaista ja rajatonta IT-tukea kaikille Business Complete- ja Enterprise-asiakkaillemme. Luotamme palveluumme niin paljon, että varmistamme, ettet enää tarvitse apuamme turvajärjestelmän kanssa sen toteuttamisen jälkeen. Rajaton tuki koskee myös muita tuki- ja IT-konsultointitehtäviä. Lisätietoja saat IT-tukisivultamme täältä.
-
Olen MD Data-tilaaja, miten uudistan sopimukseni?Jos olet MD Datan yksityinen tai kotikäyttäjä, sinua muistutetaan aina tilauksen uusimisesta ajoissa ennen sopimuksen päättymistä. Jos olet yrityskäyttäjä, sopimuksesi uudistetaan automaattisesti, ellet peruuta sitä tai päätä yhteistyötä kanssamme. Tietysti voit ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi soittamalla numeroon 034 399 360 tai paikalliseen MD Data-numeroon.
-
Tarjoaako MD Data tukea ja turvan myös tableteille ja muille mobiililaitteille?Kyllä! Muista asentaa MD Datan suojausprotokolla myös tablettiisi ja/tai älypuhelimeesi, muuten saatat haaskata aikaasi ja rahaasi epätäydelliseen järjestelmään. Useimmat ihmiset käyttävät älypuhelimiaan henkilökohtaisten tietojen ja useiden tietoturvaa vaativien alustojen käyttämiseen lähes yhtä paljon kuin tietokoneita. Lisääntyneen käytön vuoksi myös matkapuhelimiin kohdistuvat kyberhyökkäykset ovat lisääntyneet huomattavasti, joten matkapuhelimesi vaatii erityistä huomiota. Voimme tarjota täydellisen IT-tuen matkapuhelintasi varten täysin samalla tavalla kuin tietokoneelle ja muihin IT-järjestelmiin.
-
Millaista tukea voin saada MD Datalta?MD Data tarjoaa kaikentyyppistä teknistä ja käyttöliittymään liittyvää tukea. MD Datan IT-konsulteille mikään ongelma ei ole liian pieni tai liian suuri. Jos olet Business Complete- tai Corporate-asiakas, MD Datan avulla voit keskustella tukiosastomme kanssa rajattomasti päivittäiseen toimintaan liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi. Ratkaisemme ongelmat yksinkertaisista tulostinasennuksista monimutkaisten infrastruktuurien palvelinkokoonpanojen vianmäärityksiin.
-
Minulla on kattava kyberrikollisuusvakuutus, tarvitsenko silti tietoturvaa?Viime vuosina vakuutusyhtiöt ja pankit ovat rikastuneet hyödyntämällä uusia digitaalisia ratkaisuja, joiden tarkoituksena on suojella ja vakuuttaa sinut kiristysohjelmilta, pankkiväärinkäytöltä ja muilta hakkerihyökkäyksiltä. Mutta vakuutus ei ole koskaan hyvä diili, jos jokainen kohde on vakuutettava erikseen. Kyberhyökkäyksen sattuessa vakuutuksen kattavuuden ja omien turvallisuusvaatimusten määrittäminen voi kuitenkin olla vaikeaa. Olet vastuussa siitä, että turvajärjestelmäsi täyttää vakuutusyhtiön asettamat vaatimukset vahingon kattamiseksi. Turvakonsulttisi voi antaa puolueetonta neuvoa lakipykälistä ja vakuutusyhtiöiden vaatimuksista. Ammattimaisen kyberturvallisuusjärjestelmän hankkiminen on aina hyvä idea.
-
Miksi viruksentorjuntaohjelma ja palomuuri eivät ole tarpeeksi turvallisia?On odotettavissa, että vuonna 2024 kolme kymmenestä yrityksestä joutuu kyberturvallisuuden uhriksi. Näitä ovat esimerkiksi: Kiristysohjelmat Sähköinen pankkivarkaus Henkilöllisyysvarkaus Kryptojacking DDoS-hyökkäys Verkkourkinta Ja muut digitaaliset omaisuusrikokset, joita vastaan palomuuri ja yleinen virustorjunta ovat täysin puolustuskyvyttömiä. Ensimmäisiksi uhreiksi joutuvat ne, jotka eivät ole arvioineet verkkoturvallisuuttaan ja suorittaneet pakollisia päivityksiä.
-
Nykyinen IT-palveluntarjoajani neuvoo olemaan hankkimatta täyttä tietoturvaa, miksi?On tärkeää muistaa, että suurin osa paikallisista IT-tarjoajista tienaavat 60–80 % tuloistaan tarjoamalla kalliita tukitunteja. Useat palveluntarjoajat ansaitsevat elantonsa jälleenmyymällä yksinkertaisia ohjelmisto- ja laitteistoratkaisuja, jotka antavat väärän turvallisuudentunteen, mutta todellisuudessa avaavat uusia mahdollisuuksia hyökkäysyrityksille. Uskomme, että läheinen suhde asiakkaisiimme on tärkeintä, minkä vuoksi tarjoamme ilmaista ja rajatonta IT-tukea kaikille Business Complete- ja Enterprise-asiakkaillemme. Luotamme palveluumme niin paljon, että varmistamme, ettet enää tarvitse apuamme turvajärjestelmän kanssa sen toteuttamisen jälkeen. Rajaton tuki koskee myös muita tuki- ja IT-konsultointitehtäviä. Lisätietoja saat IT-tukisivultamme täältä.
-
Olen MD Data-tilaaja, miten uudistan sopimukseni?Jos olet MD Datan yksityinen tai kotikäyttäjä, sinua muistutetaan aina tilauksen uusimisesta ajoissa ennen sopimuksen päättymistä. Jos olet yrityskäyttäjä, sopimuksesi uudistetaan automaattisesti, ellet peruuta sitä tai päätä yhteistyötä kanssamme. Tietysti voit ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi soittamalla numeroon 034 399 360 tai paikalliseen MD Data-numeroon.
-
Tarjoaako MD Data tukea ja turvan myös tableteille ja muille mobiililaitteille?Kyllä! Muista asentaa MD Datan suojausprotokolla myös tablettiisi ja/tai älypuhelimeesi, muuten saatat haaskata aikaasi ja rahaasi epätäydelliseen järjestelmään. Useimmat ihmiset käyttävät älypuhelimiaan henkilökohtaisten tietojen ja useiden tietoturvaa vaativien alustojen käyttämiseen lähes yhtä paljon kuin tietokoneita. Lisääntyneen käytön vuoksi myös matkapuhelimiin kohdistuvat kyberhyökkäykset ovat lisääntyneet huomattavasti, joten matkapuhelimesi vaatii erityistä huomiota. Voimme tarjota täydellisen IT-tuen matkapuhelintasi varten täysin samalla tavalla kuin tietokoneelle ja muihin IT-järjestelmiin.
-
Millaista tukea voin saada MD Datalta?MD Data tarjoaa kaikentyyppistä teknistä ja käyttöliittymään liittyvää tukea. MD Datan IT-konsulteille mikään ongelma ei ole liian pieni tai liian suuri. Jos olet Business Complete- tai Corporate-asiakas, MD Datan avulla voit keskustella tukiosastomme kanssa rajattomasti päivittäiseen toimintaan liittyvien ongelmien ratkaisemiseksi. Ratkaisemme ongelmat yksinkertaisista tulostinasennuksista monimutkaisten infrastruktuurien palvelinkokoonpanojen vianmäärityksiin.
bottom of page